Termenul de depunere a ofertelor pentru extinderea magistralei M4 de metrou, prelungit până pe 12 august

Termenul de depunere a ofertelor pentru extinderea magistralei M4 de metrou, între Gara de Nord şi Gara Progresul, a fost prelungit până pe 12 august, ora 15,00, având în vedere importanţa obiectivului de investiţii şi necesitatea identificării şi desemnării celor mai buni proiectanţi şi constructori în derularea acestui proiect.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4 transmis, termenul iniţial stabilit ca operatorii economici interesaţi să se poată înscrie şi să depună ofertele era joi.

Un număr de 40 de companii din România, dar şi din alte state europene s-au înscris până în prezent la licitaţie.

Noul calendar prevede că atribuirea şi semnarea contractului de executare a lucrărilor de proiectare şi construire sunt preconizate pentru luna octombrie a acestui an, urmând ca, ulterior, câştigătorul/câştigătorii licitaţiei să aibă la dispoziţie un termen total de 60 de luni pentru construcţia efectivă.

Din acest interval, primele zece luni sunt destinate primei faze de proiectare, astfel încât construcţia efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane definite, atât procedurile de proiectare, cât şi cele de construire.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 staţii, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ doisprezece kilometri, între staţiile Gara de Nord 2 şi Gara Progresul şi care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 şi 5, precum şi al comunei Jilava din judeţul Ilfov.

Cele 14 staţii ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Ştirbei Vodă – Bogdan Petriceicu Haşdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluţiei 2 – George Bacovia – Toporaşi – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Gara Progresul. Staţiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerinţe pentru securitate la incendiu şi vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilităţi. Staţiile vor avea şi sisteme de protecţie a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă şi uşi automate la marginea peroanelor.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile, accesate prin „Programul Transport” al Uniunii Europene, exerciţiul bugetar 2021- 2027. Contractul de finanţare, în valoare de 2,5 miliarde de euro, a fost semnat pe 4 iunie.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati