Timpul de aşteptare la ghişeu pentru eliberarea paşaportului a scăzut în 2019 faţă de 2018

Ministerul Afacerilor Interne anunță că timpul de aşteptare la ghişeu a scăzut în 2019 faţă de 2018 şi numărul de documente de călătorie eliberate a crescut.

În anul 2019 au fost eliberate, la nivel naţional, 1.591.256 paşapoarte simple electronice, faţă de 1.368.208 eliberate în aceeaşi perioadă a anul 2018, constatându-se o creştere cu 16,30%.

Au fost transmise prin curier 123.700 paşapoarte simple electronice, faţă de 70.328 în aceeaşi perioadă a anului 2018, fiind înregistrată o creştere cu 75,98% la acest capitol.

De asemenea, se constată o scădere de 34,70% a cererilor depuse pentru eliberarea paşapoartelor simple temporare în 2019, comparativ cu anul 2018.

În ultimii ani, Ministerul Afacerilor Interne a implementat proceduri rapide şi simplificate pentru eliberarea documentelor de călătorie, inclusiv în ceea ce priveşte programarea on-line, măsuri ce îşi dovedesc efiienţa.

Pentru eliberarea paşaportului simplu electronic sau a celui temporar cetăţenii pot depune cererea, în ţară, la oricare serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, iar în străinătate la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României, indiferent de locul în care au domiciliul sau reşedinţa.

Pentru evitarea aglomerării la ghişee a fost dezvoltată şi este operaţională platforma de programare on-line (pentru cererile depuse în ţară) www.epasapoarte.ro. Timpul de aşteptare la ghişeu, în cazul în care faceţi o astfel de programare, este zero.

Pentru cererile depuse în ţară, termenul de eliberare a paşapoartelor simple electronice/temporare este de maximum 15 zile lucrătoare, iar timpul mediu este de 10 zile lucrătoare. Excepţia o constituie cazul paşaportului simplu temporar când cererile se pot soluţiona în cel mult 3 zile lucrătoare dacă se motivează urgenţa. Astfel, motivele invocate pot fi de natură medicală, familiale sau profesionale, ori de altă natură conform legii.

Direcţia Generală de Paşapoarte a dezvoltat aplicaţia on-line „status paşaport”, prin care cetăţenii pot urmări procesul de soluţionare a cererii de eliberare a paşaportului simplu electronic.

Cererile privind eliberarea paşapoartelor simple electronice pot fi depuse şi la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate, iar ridicarea lor se poate face din ţară, de la oricare serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, în termen de 10 zile lucrătoare.

De asemenea, există posibilitatea ca paşaportul să fie ridicat de la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, în maxim 45 de zile lucrătoare în statele membre ale Uniunii Europene, respectiv 60 de zile în state terţe.

Taxa pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este de 258 de lei pentru persoanele cu vârsta peste 12 ani, 234 de lei pentru persoanele cu vârsta sub 12 ani, iar pentru cel simplu temporar este de 96 de lei. Aceasta se poate achita, anterior depunerii cererii, prin următoarele modalităţi: prin internet banking, prin virament bancar de la orice bancă unde aveţi cont deschis, prin mandat poştal (se poate efectua la orice Oficiu Poştal), prin numerar sau, după caz, prin intermediul POS-urilor instalate la casieriile Trezoreriei Statului, la casieriile Instituţiilor Prefectului, în numerar la CEC Bank sau la automatele de plată instalate la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple al Municipiului Bucureşti cu sediul în PLAZA ROMANIA, b-dul Timişoara, nr. 26, sector 6 sau la punctul de lucru din PARKLAKE SHOPPING CENTER, str. Liviu Rebreanu, nr. 4, Sector 3.

Paşaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reşedinţa titularului ori ale persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de către aceştia a cheltuielilor de expediţie.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati