Tinerii din Generația Z au nevoie să lucreze de la birou cel puțin trei zile pe săptămână pentru a fi productivi şi a colabora eficient cu echipa. Este concluzia unui studiu recent realizat.
Şapte din zece tineri ai Generaţiei Z (născuţi între 1989 şi 2012) simt nevoia să lucreze cel puţin trei zile pe săptămână de la birou pentru a fi productivi şi a colabora eficient cu echipa, reiese din rezultatele unui studiu, publicat joi, relatează Agerpres.
Conform cercetării Genesis Property, 62% dintre respondenţi au declarat că lucrează deja „full time” de la birou, iar 40% au subliniat că acest mod de lucru are un impact pozitiv asupra echilibrului dintre viaţa personală şi cea profesională, dar şi asupra relaţiei cu colegii.
Biroul este mai important pentru Generaţia Z decât pentru Mileniali (persoane născute între 1981 şi 1996), care simt nevoia să lucreze din birou cel puţin trei zile pe săptămână în proporţie de 56%, în timp ce în cazul Generaţiei X (născuţi între 1965 şi 1980) ponderea ajunge la 73%.
În prezent, peste jumătate (51%) dintre Mileniali şi 65% dintre angajaţii din Generaţia X lucrează în fiecare zi a săptămânii la birou.
În acelaşi timp, principalele motive pentru care angajaţii vor să lucreze cât mai mult la birou este timpul petrecut cu echipa (57%), urmat de întâlnirile în persoană cu clienţii (28%) şi obţinerea de vizibilitate pentru a spori şansele de promovare (16%).
În plus, aproximativ 27% din angajaţii din toate generaţiile spun că un mediu ideal de lucru la birou trebuie să fie ospitalier şi să ofere multe facilităţi, 21% vor spaţii de lucru creative, care să le ofere totodată şi acces la cele mai noi tehnologii, iar circa 14% dintre respondenţi vor zone de lucru de tip rezidenţial, cu o atmosferă informală, care să-i facă să se simtă ca acasă.
Sondajul Genesis Property a analizat care este părerea românilor despre revenirea la birou a fost desfăşurat în noiembrie – decembrie 2023, la nivel naţional, prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.208 utilizatori de internet din România. Circa 49% dintre participanţi sunt de sex feminin, iar peste 47% au un venit net mai mare de 4.000 de lei.