Top 10 cele mai valoroase companii din lume în 2022

Cu o creștere de 35% față de raportul de anul trecut, Apple își păstrează primul loc în clasamentul celor mai valoroase mărci din lume, cu o valoare totală a mărcii de 335,1 miliarde de dolari, potrivit analizei Global 500 realizată de Brand Finance, citată de Visual Capitalist, conform economedia.ro.

Aceasta este cea mai mare valoare înregistrată vreodată în istoria raportului Global 500, care este publicat în fiecare an începând cu 2007.

Fiind una dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume, Apple domină piața smartphone-urilor, în special în SUA, unde peste 50% dintre smartphone-urile în funcțiune sunt acum un iPhone.

După Apple, pe locul al doilea, la mică distanță, se află Amazon, compania fiind evaluată la 350,3 miliarde de dolari. Acest lucru nu este surprinzător, având în vedere că gigantul tehnologic s-a aflat deseori la egalitate cu Apple în clasament și chiar a ocupat primul loc în edițiile anterioare ale raportului.

Un alt brand care merită evidențiat este TikTok. Compania de social media a înregistrat o creștere de 215% a valorii mărcii sale de la an la an, ceea ce o face să fie marca cu cea mai rapidă creștere de pe întreaga listă.

Între 2019 și 2021, platforma și-a văzut baza de utilizatori explodând, crescând de la 291,4 milioane la 655,9 milioane de utilizatori în doar doi ani. Dacă această creștere continuă, TikTok ar putea ajunge la aproape un miliard de utilizatori până în 2025, potrivit proiecțiilor Insider Intelligence.

Top 10 cele mai valoroase branduri din lume

1.Apple – 335 miliarde dolari

2.Amazon – 350 miliarde dolari

3.Google – 263 miliarde dolari

4.Microsoft – 184 miliarde dolari

5.Walmart – 111 miliarde dolari

6.Samsung Group – 107 miliarde dolari

7.Facebook – 101 miliarde dolari

8.ICBC – 75 miliarde dolari

9.Huawei – 71 miliarde dolari

10.Verizon – 69 miliarde dolari

Peste o treime dintre companiile de pe listă au domeniul de activitate în sectorul tehnologiei și al serviciilor. Împreună, această categorie este estimată la o valoare de 2 trilioane de dolari.

COVID-19 este parțial motivul pentru acest lucru, deoarece consumul de media a crescut pe tot parcursul pandemiei mondiale. De exemplu, în primele nouă luni ale anului 2021, utilizarea zilnică a Snapchat a crescut cu 77%.

Pe măsură ce restricțiile legate de pandemie se estompează în toată lumea, iar ideile unei recesiuni globale amenință creșterea economică globală, raportul de anul viitor ar putea să vadă unele schimbări importante în ceea ce privește valoarea mărcii.

În ceea ce privește locul unde își au sediul aceste branduri, Statele Unite și China reprezintă 75 dintre primele 100 de mărci din clasament. Chiar mai surprinzător, doar șase țări reprezintă 95% din listă. Țările europene reprezintă doar 13% din listă, ceea ce dovedește cât de mult s-a diminuat dominația economică a Europei în ultimele decenii.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati