Despre mașini electrice auzim și citim zilnic câte ceva și este normal să fie așa din moment ce reprezintă ultima tendință globală în industria auto. Majoritatea constructorilor pun la punct strategii de viitor prin care se angajează să nu mai producă decât astfel de autovehicule „verzi”, însă asta se va întâmpla cel mai probabil după anul 2035.
Până în urmă cu câțiva ani autonomia mașinilor electrice era principalul motiv pentru care cei mai mulți cumpărători le ocoleau. Mașinile cu zero emisii câștigă, însă, tot mai mult teren la capitolul popularitate în detrimentul celor echipate cu motoare convenționale cu ardere internă tocmai datorită faptului că marii producători au găsit soluții inovative pentru ca acestea să ofere autonomii din ce în ce mai mari.
Care sunt mașinile electrice cu cea mai mare autonomie?
10. SKODA ENYAQ iV
Construit pe platforma MEB de la Volkswagen, modelul cehilor este oferit în versiunea de top cu un motor electric care dezvoltă 204 CP și 310 Nm de cuplu cu care mașina sprintează până la 100 km/h cu start de pe loc în 8,5 secunde și atinge o viteză de vârf de 160 km/h. Bateria este de 82 kWh și asigură o autonomie de până la 535 km cu o singură încărcare.
9. POLESTAR 2
Versiunea Long Range a primului vehicul electric de volum al mărcii deținute de grupul Geely ascunde sub capotă două motoare electrice care produc împreună 408 CP și ajută modelul să atingă „suta” în 4,7 secunde și o viteză de top de 205 km/h. Bateria de 78 kWh îi permite modelului „fastback” să ruleze până la 540 km, în ciclul WLTP.
8. VW ID.3
Primul model electric din gama constructorului din Wolfsburg a fost construit pe platforma tehnică MEB. ID.3 este echipat cu un propulsor electric de 204 CP și un cuplu de 310 Nm, cu care poate demara de la 0-100 km/h în 7,9 secunde și atinge o viteză de top de 160 km/h. Capacitatea bateriei, de 82 kWh, îi asigură o autonomie de 547 km conform standardului WLTP.
7 TESLA MODEL X
SUV-ul electric de clasă medie al americanilor este echipat cu un motor de 680 CP, care îl ajută să demareze de la 0-100 km/h în numai 3,9 secunde. Bateria de 95 kWh îi oferă o autonomie totală de 580 km. Varianta mai puternică, de 1.020 CP, are aceeași baterie, însă autonomia anunțată de germani este mai mică: 547 km.
6 TESLA MODEL 3 LONG RANGE
Cel mai bine vândut model electric la ora actuală nu oferă, însă, și cea mai mare autonomie. Versiunea Long Range, care este dotată cu două motoare electrice ce produc împreună 440 CP și 490 Nm de cuplu. Model 3 sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde și este creditat cu o viteză de top de 233 km/h. Bateria de 77 kWh conferă acestui model o autonomie în ciclu WLTP de 580 km.
5. BMW i4
Gran Coupe-ul electric de clasă medie este primul BMW cu zero emisii cu autonomie mare. Având un motor de 340 CP și 430 Nm de cuplu, versiunea eDrive40 accelerează de la 0-100 km/h în 5,7 secunde și atinge o viteză maximă de 190 km/h. Bateria de 84 kWh asigură o autonomie de 588 km.
4. FORD MUSTANG MACH-E
Primul SUV electric din istoria mărcii vine cu un motor de 294 CP și 430 Nm cu care reușește să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde și să atingă o viteză maximă de 180 km/h. Bateria cu capacitate de 98,7 kWh ajută modelul american să ruleze până la 610 km cu o singură încărcare.
3. BMW iX
SUV-ul bavarez este echipat cu o baterie de 105 kWh cu ajutorul căreia poate parcurge cu o singură încărcare până la 612 km. Motorul electric de sub capota lui iX în versiunea xDrive50 produce 523 CP și un cuplu de 765 Nm. Aceste resurse propulsează modelul german de la 0-100 km/h în 4,6 secunde și îl ajută să atingă o viteză de top de 200 km/h.
2. TESLA MODEL S LONG RANGE
Această versiune a sedanului american a primit sub capotă un propulsor de 680 CP cu ajutorul căruia sprintează până la 100 km/h cu start de pe loc în 3,2 secunde și atinge o viteză maximă de 250 km/h. Autonomia de 652 km între două încărcări este asigurată de o baterie care are o capacitate de 95 kWh. În acest an, Model S a primit un facelift care propune o a doua versiune, denumită Plaid, cu motor de 1.020 CP: 0-100 km/h în 2,1 secunde și 322 km/h viteză de vârf.
1. MERCEDES EQS
Limuzina „full electric” a constructorului din Stuttgart este oferită în două versiuni, 450+ și 580 4Matic. Prima este echipată cu un motor electric de 330 CP și un cuplu de 550 Nm, care ajută mașina să atingă „suta” în 6,2 secunde și o viteză de vârf de 210 km/h. Cea de-a doua versiune are două motoare, câte unul pe fiecare punte, iar puterea maximă livrată este de 516 CP. Cu aceste resurse, modelul mai potent demarează de la 0 la 100 km/h în doar 4,1 secunde. Viteza de top este aceeași, fiind limitată electronic în ambele cazuri. Autonomia lui Mercedes EQS este de 770 km, iar cei de la Mercedes spun că modelul lor are nevoie de doar 15 minute pentru a acumula suficientă energie ca să parcurgă 300 km.
Sursa: Autocar.co.uk, ProMotor.ro