Curtea de Apel București (CAB) a respins marți, 20 aprilie, recursul formulat de Societatea de Transport București (STB) împotriva deciziei CNSC prin care era obligată să continue licitația pentru 40 de tramvaie, câștigată de Electroputere VFU Pașcani.
„Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată azi, 20 aprilie 2021, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, se arată în decizia instanței în dosarul unde reclamant este Societatea de Transport București SA, scrie economica.net.
Amintim că Societatea de Transport București (STB) a formulat pe 8 martie recurs la Curtea de Apel București (CAB) împotriva deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), prin care este obligată să continue licitația pentru 40 de tramvaie de 18 metri, câștigată de Electroputere VFU Pașcani.
Pe 19 februarie 2021 Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația Electroputere VFU Pașcani și a obligat STB la continuarea licitației pentru 40 de tramvaie de 18 metri lungime.
„Admite contestația formulată de ELECTROPUTERE VFU PAȘCANI SA, în contradictoriu cu SOCIETATEA DE TRANSPORT BUCUREȘTI STB SA, în calitate de entitatea contractantă. Anulează Hotărârea nr. 190774/31.12.2020, adresa nr. 190775/ 31.12.2020 și obligă entitatea contractantă, ca în termen de 10 zile de la comunicarea prezentei decizii, să continue procedura de atribuire, cu respectarea documentației de atribuire, a legislației incidente și a celor reținute în motivare”, se arată în decizia CNSC, atacată acum în instanță de către STB.
La finele lunii iulie 2020 producătorul Electroputere VFU Pașcani a fost declarat câștigătorul licitației pentru 40 de tramvaie, cu posibilitatea suplimentării comenzii cu încă 60 de tramvaie.
De ce a anulat Nicuşor Dan licitaţia pentru cele 40 de tramvaie
Primarul general Nicuşor Dan a decis în decembrie 2020 anularea licitaţiei pentru cele 40 de tramvaie noi cu o lungime de 18 metri (n.r cu posibilitatea de suplimentare a comenzii până la 60 de tramvaie) şi a invocat lipsa banilor, STB având datorii de aproape un miliard de lei.
De asemenea, Nicuşor Dan a mai susţinut că tramvaiele de 18 metri costau aproape cât cele de 36 de metri lungime pe care PMB urmează să le cumpere de la Arad.