În fiecare an, în cadrul CES, influentul salon de Tehnologie din Statele Unite, lumea vorbește despre un „next big thing”; anul acesta, la început de ianuarie, conversația s-a concentrat în mare parte pe “metavers”, care se referă la eforturile de a combina tehnologiile de realitate virtuală și augmentată într-un nou tărâm online, notează CNN Business, care face o trecere în revistă a trendurilor din domeniu, scrie economedia.ro.
Pe primul lor: Metaversul. În acest nou tărâm, compania-mamă Facebook (FB) Meta cu sistemul său de jocuri Oculus este de departe liderul de piață în acest moment, dar multe alte companii încă încearcă să intre în acțiune. Noile căști PlayStation VR 2 și controlerul său VR2 Sense, precum și controlerul pentru încheietura mâinii de la HTC Vive pentru căștile Vive Focus 3 au fost ambele dezvăluite la CES. Aceste companii înțeleg că trebuie să vină cu hardware și experiențe din ce în ce mai captivante.
Mașinile. Tehnologia auto este întotdeauna o parte importantă a CES, dar anul acesta a adus o serie de anunțuri spectaculoase. BMW a prezentat o mașină care își schimbă culoarea, John Deere a dezvăluit un tractor cu conducere autonomă și companiile s-au angajat să facă vehiculele electrice mai accesibile. Conceptul de mașină electrică iX de la BMW vine cu panouri electronice asemănătoare cu cele pe care le-ați găsi într-un e-reader Kindle, care sunt acoperite pentru a proteja împotriva intemperiilor. Într-o demonstrație, BMW a arătat cum un proprietar poate schimba culoarea mașinii de la negru la alb în câteva secunde. (BMW nu a anunțat niciun plan de a aduce acest tip de tehnologie la un vehicul de serie.)
Tehnologia distopică. În timp ce unele dintre inovații au prezentat o viziune optimistă pentru viitor, altele au făcut ca viitorul (și chiar realitatea noastră actuală a pandemiei) să pară puțin mai sumbru.
CNN dă exemplul„Vision Omnipod”, un concept anunțat de LG în această săptămână. Vehiculul autonom – care nu este încă un produs comercial real – are un frigider, un scaun care se transformă în pat, un ecran pe care pasagerii l-ar putea folosi pentru a viziona filme sau pentru a accesa jocuri și alte spații virtuale și un asistent AI, care i-ar putea ajuta pe pasageri să se distreze, să se antreneze sau să comande mâncare. “Ți-a plăcut să stai în carantină singur acasă în timpul pandemiei? Atunci poate te vei bucura să te ascunzi pentru totdeauna în acest solitar “pod” high-tech”, notează analiza.
Companiile de tehnologie au experimentat cu tehnologia care își schimbă forma în ultimii ani, dar multe companii precum Samsung au prezentat versiuni îmbunătățite la CES 2022, care evidențiază modul în care piața de nișă evoluează.
Afacerile mici ies din umbra Big Tech. În anii obișnuiți, o mare parte a atenției din timpul CES este îndreptată către cele mai mari nume din tehnologie și au existat îngrijorări că evenimentul din acest an va cădea, după ce expozanți importanți precum Meta și Amazon s-au retras cu câteva zile înainte de a începe. Dar pentru companiile care au decis să rămână în joc și să participe, acele spații goale din showroom au fost de fapt o binefacere: companiile mici au avut parte de ceva mai multă expunere și atenție.
Citiți AICI analiza integrală.