Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a discutat azi cu directorii Caselor Județene de Pensii din țară pentru a suplimenta personalul necesar pentru digitalizarea dosarelor de pensie. Este vorba despre 1.000 de persoane, care ar urma să lucreze până în 2022 la digitalizarea dosarelor.
România are 250.000 de dosare de pensii cu şină, 1,3 milioane de dosare sunt într-un format digital primitiv, iar pentru restul de până la 5 milioane sunt nesincronizări între sistemele informatice, a mai spus ministrul.
„Procesul a fost scurtat la maximum, procesul de selecție a personalului suplimentar, astfel încât la jumătatea lunii septembrie să fim cu echipă completă și procesul de evaluare-digitalizare să intre în linie dreaptă, astfel încât să menținem calendarul asumat în PNRR”, a spus Turcan, scrie Digi24.
Depunerea dosarelor începe în 27 august, iar după selecția dosarelor urmează proba scrisă și interviurile.
„800 de persoane cu studii superioare și 200 de persoane cu studii medii pot să participe în acest proces de selecție pentru suplimentarea personalului din casele județene de pensii. Le-am cerut președinților caselor județene de pensii să nu creeze false așteptări și să spună foarte limpede că suplimentarea de personal se face pe o perioadă determinată, până la finalul anului 2022”, a spus Turcan.
„E important ca oamenii să cunoască exact condițiile în care vin să lucreze. Am cerut să poată să intre în procesul de selecție cu accent pe competențe și abilități, dincolo de alte criterii necesare pentru a participa la acest concurs, și persoane care nu au experiență, dar au abilități și competențe pentru a lucra în procesul de digitalizare și de evaluare”, a precizat Turcan.
Turcan speră ca procesul de angajare să fie finalizat până la mijlocul lunii septembrie.