Universitatea din Bucureşti lansează trei scenarii de lucru pentru desfăşurarea activităţilor academice

În contextul actual pandemic şi în urma analizei formulelor utilizate până în prezent, dar şi a unor exemple de bune practici, Universitatea din Bucureşti propune comunităţii academice trei scenarii de lucru pentru desfăşurarea activităţilor în anul universitar 2020-2021. Propunerea a fost făcută în ultimul Consiliu de Administraţie, urmând ca decizia să fie luată după consultări cu reprezentanţii comunităţii academice.

Astfel, scenariile în discuţie sunt:

Scenariul 1 – activităţi academice derulate în sistem „faţă în faţă”:

– Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecţie / sterilizare;

– Introducerea unor secvenţe fizice de triaj sanitar pentru studenţi şi cadre didactice;

– Planificarea accesului în spaţiile de învăţământ pe formaţiuni de studii adecvate capacităţii sălilor şi susţinerea simultană a unor activităţi educaţionale în mai multe săli.

– Amenajarea spaţiilor educaţionale în conformitate cu standardele sanitare / de distanţare prevăzute în legislaţia conform

Scenariul 2 – activităţi academice derulate în sistem „blended”:

– Amenajarea spaţiilor educaţionale în conformitate cu standardele sanitare / de distanţare specifice;

– Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecţie / sterilizare;

– Introducerea unor secvenţe fizice de triaj sanitar pentru studenţi şi cadre didactice;

– Implementarea unei perioade (1-2 săptămâni) de „inducţie” destinată studenţilor de anul I;

– Adaptarea curriculară la derularea activităţilor educaţionale în sistem hibrid;

– Alternarea activităţilor educaţionale faţă-în-faţă şi online pe parcursul întregului semestru, în funcţie de specificul fiecărei activităţi şi de resursele disponibile, prin împărţirea pe tipuri de activităţi;

– Alternarea activităţilor educaţionale faţă-în-faţă şi online pe parcursul întregului semestru, în funcţie de specificul fiecărei activităţi şi de resursele disponibile, prin împărţirea pe perioade de timp (de exemplu: o parte din semestru, activităţile educaţionale se susţin online, iar cealaltă parte se susţin faţă-în-faţă);

– Alternarea activităţilor educaţionale faţă-în-faţă şi online pe parcursul întregului semestru, în funcţie de specificul fiecărei activităţi şi de resursele disponibile, prin împărţirea pe sub-formaţiuni de studii (de exemplu: într-o perioadă de timp, o parte dintre studenţi desfăşoară activităţi faţă-în-faţă, iar cealaltă desfăşoară activităţi online, urmând să se facă rocada);

– Dotarea spaţiilor educaţionale (a sălilor de curs şi a celor de seminar) cu mijloace multimedia, pentru a putea stabili conexiunea sincron cu studenţii conectaţi online;

– Pregătirea şi administrarea resurselor tehnologice de susţinere a activităţilor online

Scenariul 3 – activităţi academice în sistem online:

– Adaptarea curriculară la modalităţile de desfăşurare a activităţilor online;

– Pregătirea şi administrarea resurselor tehnologice de susţinere a activităţilor online;

– Pregătirea cadrelor didactice pentru susţinerea activităţilor online;

– Sprijinirea studenţilor provenind din grupuri vulnerabile pentru participarea la activităţile online.

Scenariile de mai sus, posibile pentru comunitatea Universităţii din Bucureşti, au în vedere o serie de dimensiuni precum adaptarea curriculară, asigurarea resurselor educaţionale necesare desfăşurării activităţilor în sistem online sau hibrid, în condiţiile pandemice date, pregătirea spaţiilor de învăţământ pentru desfăşurarea activităţilor în sistem faţă-în-faţă sau mixt, în condiţiile pandemice date, asigurarea echităţii şi a accesului egal la serviciile educaţionale.

„Scenariile şi măsurile mai sus enunţate vor fi dezbătute în consiliile facultăţilor, urmând ca, la nivelul Universităţii din Bucureşti, să se decidă asupra celor mai bune variante şi asupra contextelor în care se va face tranziţia de la un scenÎariu sau altul, în funcţie de evoluţia situaţiei”, a precizat un comunicat al Universităţii Bucureşti.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati