Unul din șapte români a planificat peste 5.000 de lei pentru Black Friday 2025, cu 60% mai mulți decât acum doi ani, electrocasnicele mici, hainele, televizoarele și telefoanele fiind în topul preferințelor, potrivit unui studiu realizat de Kantar România.
Black Friday se menține printre cele mai cunoscute evenimente din România, cu o cotă de popularitate și notorietate de peste 90%, arată studiul. Dintre cei care sunt familiarizați cu acest eveniment de shopping, mai mult de jumătate au declarat că și-au planificat achiziții la ediția din acest an.
”Chiar dacă presiunile economice rămân ridicate, vedem că interesul pentru Black Friday se menține la cote importante, iar încrederea în eveniment rămâne la un nivel constant, circa 30% dintre respondenți având încredere multă și foarte multă în el. Iar cei din segmentul de vârstă 18-24 de ani, specific generației Z, manifestă cel mai ridicat nivel al încrederii, la o cotă de 50,4%. Pentru mulți români acesta reprezintă în continuare momentul-cheie al anului pentru achiziții importante”, a declarat Cătălina Ștefănescu, Client Service Kantar România, potrivit unui comunicat de presă.
Datele studiului relevă că tot mai mulți consumatori se orientează către cumpărături online, unde principala platformă de ecommerce rămâne eMAG, fiind luată în considerare de aproape 50% dintre cei care au planificat achiziții de Black Friday. Pe locul doi, cu 26,6%, este Altex și podiumul este completat de Flanco, cu 8,6%.
Unul din trei potențiali cumpărători de Black Friday vrea să cheltuiască mai mult de 3.000 de lei
Potrivit sursei citate, unul din trei potențiali cumpărători de Black Friday vrea să cheltuiască mai mult de 3.000 de lei. Totodată, un respondent din șapte se gândește la cumpărături de peste 5.000 de lei, numărul acesta fiind în creștere cu 60,4% față de 2023. În acest context, bărbații care au planificat un buget de peste 5.000 de lei sunt de aproape trei ori mai numeroși decât femeile care au planificat același lucru.
În ceea ce privește categoriile de produse pe care românii le vizează la ediția din 2025 de Black Friday, pe primul loc de află electrocasnicele mici (39,2%), interesul fiind cel mai ridicat în rândul femeilor, aproape jumătate dintre ele avându-le pe listă. Televizioarele sunt pe locul doi în topul preferințelor (29,5%), urmate de haine (28%), telefoane mobile (23%), mașini de spălat (17,1%), frigidere (16,1%) și încălțăminte (13,5%).
În top 10 se regăsește și categoria cosmeticelor, care este și pe lista de anul acesta, în special pe cea a tinerilor (18-24 de ani) cu 18%, a femeilor și a celor din București cu 14% în ambele cazuri.
Studiul a fost realizat în perioada 15-21 octombrie 2025, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 2.002 respondenți, cu vârste între 18 și 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marja de eroare maximă admisă la nivel total de 2,2%, pentru un nivel de încredere de 95%.
Kantar este compania globală lider în oferirea de insight-uri demonstrate și servicii de consultanță de brand și comunicare, prezentă la nivel global și local în mai mult de 90 de piețe.


