Viitorul SUV de segment C derivat din conceptul Bigster va fi produs la uzina de la Mioveni și va debuta comercial în prima parte a anului 2025. Fabrica Dacia își pregătește liniile de montaj și pentru cea de a treia generație a modelului Duster.
Planului strategic Renaulution prezentat în luna ianuarie 2021 începe să producă efecte și confirmă intenția Dacia de a-și extinde gama de modele și de a-și afirma prezența în segmentul C european. Pentru a pune în practică acest obiectiv, a fost luată decizia ca viitorul model bazat pe conceptul Bigster să fie produs la uzina de la Mioveni.
Noul Duster și SUV-ul bazat pe conceptul Bigster vor utiliza platforma CMF-B
Atât noua generație Dacia Duster, cât și noul SUV bazat pe conceptul Bigster, sunt dezvoltate pe platforma CMF-B a Renault Group. Această platformă flexibilă reprezintă un element important în strategia industrială a mărcii Dacia, asigurând dezvoltarea unei game largi de vehicule, cu lungimi de la 4,1 metri la 4,6 metri. Pe această platformă se pot astfel produce vehicule cu tipuri diferite de caroserie: sedan, hatch și SUV din segmentele B și C, cu tracțiune 4×2 sau 4×4, și echipate cu motorizări termice sau hibride, conforme cu evoluția reglementărilor în domeniu. Datorită platformei CMF-B, Dacia dispune de agilitatea necesară pentru dezvoltarea noului său plan produs.
Platforma CMF-B este utilizată în prezent pentru Renault Captur și Renault Clio, iar Mitsubishi o va folosi pentru a dezvolta noile modele ASX și Colt.
Noul SUV Dacia bazat pe conceptul Bigster va fi lansat în 2025. Cu doar un an mai devreme, în 2024, pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni își va face apariția și cea de a treia generație a modelului Duster.
Pe de altă parte pentru a susține ofensiva în segmentul C, începând din al doilea trimestru al anului 2024, modelul Jogger, inclusiv versiunea Jogger HYBRID 140, va fi produs și în uzina din Tanger (Maroc).
„Dacia a intrat într-o nouă fază a evoluției sale și se pregătește să abordeze segmentul C, mizând pe aceleași atuuri care au contribuit la succesul actual al mărcii: preocuparea de a răspunde așteptărilor clienților, oferindu-le ceea ce este esențial, la cel mai bun raport prestații/preț” a comentat directorul general Automobile Dacia, Mihai Bordeanu.
sursa: promotor.ro