Semnarea contractului pentru studiul de fezabilitate privind construcția Nodului Intermodal București-Ilfov va avea loc vineri, ora 11.30, la sediul Consiliului Județean Ilfov, din București. Alături de președintele CJ Ilfov, Marian Petrache, vor participa președintele TPF Ingineria, Marian Ion Constantinescu și primarul din Moara Vlăsiei, Andrei Filip.
Studiul de fezabilitate va fi realizat de TPF Ingineria, în termen de șase luni, iar valoarea contractului este de 3.582.650,09 lei, fără TVA.
Un nod intermodal este un punct de intersecție între mai multe tipuri de transport. Nodul Intermodal București-Ilfov va fi construit la Moara Vlăsiei, unde, având în vedere apropierea de aeroportul Otopeni, se vor intersecta transportul aerian, rutier și feroviar.
Una dintre cele mai arzătoare probleme pentru transportatori și pentru călători este faptul că legătura dintre aeroportul Otopeni și restul țării nu se poate face pe o autostradă sau pe calea ferată. Și din această cauză Drumul Național 1 rămâne cea mai aglomerată arteră a țării.
Un nod intermodal de transport în zona aeroportului va rezolva problema. Aeroportul Internațional Henri Coandă va avea conexiuni cu autostrăzile A0 și A3, dar și cu rețeaua feroviară, atât pentru pasageri, cât și pentru transportul de marfă. Pasagerii vor ajunge la destinație mai repede și mai simplu, iar transportul de mărfuri în regiunea București Ilfov s-ar intensifica – ar putea ajunge la un milion de tone pe an.
Nodul Intermodal București Ilfov va cuprinde: două terminale cargo (feroviar și rutier), un parc logistic (spații pentru depozitarea mărfurilor) și posibil stație CFR pentru călători (în cazul în care terminalul nu va fi făcut în aeroport).