Zile libere pentru părinți: Formularul cererii și al declarației pe propria răspundere

Odată cu trecerea cursurilor în online, unul din părinți poate beneficia de zile libere plătite. Vineri a apărut în Monitorul oficial modelul cererii și a declarației pe propria răspundere.

Prin OUG 110/2021, unul dintre părinții copiilor minori cu vârsta de până în 12 ani (inclusiv) – înscriși la o unitate de învățământ preuniversitară sau de educație timpurie – poate avea zile libere plătite, pe durata suspendării activității didactice ce presupune prezența fizică în unitatea de învățământ.

Descarcă aici Declarația pe proprie răspundere privind acordarea unor zile libere plătite părinților

Indemnizația de care beneficiază angajații este de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat şi se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj.

Suma nu poate depăși însă 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2021.

Măsura se aplică până la sfârșitul anului școlar 2021-2022, fără a se include vacanțele.

Descarcă aici Cererea pentru acordarea indemnizației

Totodată părinții vor beneficia de plata unei indemnizații de 75% din salariul de bază corespunzător unei zile lucrătoare pentru fiecare zi liberă acordată în cazul suspendării cursurilor cu prezență fizică.

Beneficiază părinții care au copii în vârstă de până la 12 ani sau 26 de ani, în cazul copilului sau adultului cu handicap, înscrişi la unități de învățământ, în situația limitării sau suspendării activităților didactice care presupun prezența fizică.

Indemnizația este supusă impozitului pe venit, asigurărilor sociale obligatorii (CAS și CASS), inclusiv contribuției asiguratorii pentru muncă.

Condițiile pentru încasarea indemnizației

Pentru a se putea beneficia de indemnizație trebuie îndeplinite următoarele condiții:
– Copilul este cu vârsta de până la 12 ani înscris la o unitate de învățământ sau copilul/adultul este cu handicap în vârstă de până la 26 de ani înscris într-o unitate de învățământ;
– Celălalt părinte nu beneficiază de zile libere;
– Locul de muncă ocupat nu permite munca la domiciliu sau telemunca.

Salariatul depune la angajator o cerere însoțită de declarația celuilalt părinte că nu beneficiază de zile libere și, după caz, documente ce atestă încadrarea unei persoane într-o situație de handicap. Angajatorul plătește indemnizația, impozitul pe venit și asigurările sociale și depune declarația cu impozitul pe venit și asigurările sociale.

În termen de 30 de zile de la plata impozitului și asigurărilor sociale și depunerea declarației se va depune o documentație la agențiile de ocupare a forței de muncă pentru acordarea indemnizației.

În termen de 30 de zile de la data depunerii documentației, ANOFM va plăti angajatorului indemnizația.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati