Condiţii de anulare a portării
Cererea de anulare a portării trebuie depusă la operatorul unde a fost solicitată iniţial portarea (furnizorul acceptor). Formularul tip pentru cererea de anulare a portării poate fi obţinut aici sau direct de la furnizorul acceptor. Dacă solicitarea de portare a fost depusă prin mijloace de comunicare la distanţă, cererea de anulare poate fi transmisă furnizorului acceptor într-un mod similar.
Cererea de anulare trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data stabilită pentru realizarea portării. Pentru calcularea termenului de portare, cât şi a celui de anulare a portării se iau în considerare doar zilele lucrătoare.
După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligaţia de a confirma primirea şi procesarea acesteia. Este foarte important ca utilizatorii să solicite şi să păstreze o dovadă a primirii şi acceptării cererii de anulare a portării de către furnizor.
Respectarea termenului limită de 24 de ore înainte de data stabilită pentru portare (doar o zi lucrătoare) este esenţială pentru anularea portării. Neîncadrarea în acest termen conduce, de regulă, la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. ANCOM nu este în măsură să dispună anularea unui proces de portare pentru că aceste demersuri trebuie realizate doar de părţile implicate în acest proces (furnizor acceptor şi utilizator).
Recomandări ANCOM
Înainte de a lua decizia de a porta un număr de telefon, utilizatorii sunt sfătuiţi să:
– verifice cu atenţie ofertele de pe piaţă ca să poată alege cea mai bună ofertă;
– verifice condiţiile din contractul pe care îl au cu actualul furnizor pentru a evita plata unor eventuale penalităţi de încetare anticipată a acestuia. Portarea nu anulează astfel de costuri;
– se asigure că deţin o dovadă a primirii în termenul legal, de către furnizorul acceptor, a cererii de anulare a portării în cazul în care nu mai doresc finalizarea procesului de portare.
Ce, cum şi unde reclami
În cazul oricăror probleme întâmpinate pe parcursul procesului de portare, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor în reţeaua cărora au intenţionat să-şi porteze numerele (furnizorii acceptori). În situaţia în care cele semnalate nu sunt soluţionate sau clarificate de furnizori, utilizatorii se pot adresa ANCOM aici.
Mai multe informaţii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare sunt disponibile la www.portabilitate.ro!
InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune), serviciile poştale şi serviciile digitale pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, oferte, calitatea serviciilor, serviciul de roaming sau regulile ce trebuie respectate în mediul online. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.