Clotilde Armand, mandatată de Consiliul Local 1 să ceară în justiţie rezilierea contractului cu Romprest

Consiliul Local al Sectorului 1 a aprobat, în şedinţa de marți, o hotărâre prin care primarul Clotilde Armand este împuternicit să solicite în justiţie rezilierea Contractului nr. J077/S/30.06.2008 încheiat cu S.C. Compania Romprest Service SA de delegare a gestiunii prestării serviciilor de salubritate pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 1.

Mandatarea primarului era necesară întrucât parte în contractul încheiat cu SC Compania Romprest SA este Consiliul Local Sector 1, iar o acţiune iniţiată în justiţie în lipsa împuternicirii ar fi respinsă de instanţă pentru lipsa calităţii procesuale active.

Necesitatea rezilierii contractului cu Compania Romprest are la bază sistarea activităţii de colectare a deşeurilor municipale de către această companie, începând cu data de 26.06.2021, invocând pretinse întârzieri la plată sau imposibilitatea de predare a unor categorii de deşeuri către operatorii de depozitare. Această suspendare sau limitare a colectării deşeurilor municipale este interzisă prin art. 7.1 lit. g) din Contractul de delegare potrivit căruia reducerea frecvenţelor şi cantitatea serviciilor prestate nu trebuie să afecteze „în niciun fel obligaţiile operatorului cu privire la colectarea deşeurilor municipale de la utilizatorii casnici şi agenţii economici”. În plus, Regulamentul serviciului public de salubrizare pe raza Sectorului 1, aprobat prin HCL nr. 178/2016, prevede că operatorul nu poate limita sau suspenda activitatea de colectare a deşeurilor municipale, pentru care există obligaţia de a asigura continuitate.

Pe parcursul şedinţei au fost supuse dezbaterii consilierilor locali patru amendamente: trei au fost adoptate şi integrate în proiectul de hotărâre şi un amendament a fost respins. Acesta viza împuternicirea primarului Sectorului 1 în vederea recuperării în justiţie a sumelor constatate, în condiţiile legii, ca fiind achitate nelegal către Romprest. Reamintim faptul că Direcţia Generală de Inspecţie Economico-Financiară din cadrul Ministerului Finanţelor a constatat că Sectorul 1 a fost prejudiciat cu suma de 243.896.931,56 lei, în derularea contractului încheiat cu Compania Romprest Service SA, în 2008, de delegare a serviciilor de salubritate.

„Pentru că serviciul public de salubrizare din Sectorul 1 este în colaps, iar parte în contract este Consiliul Local, era absolut necesară mandatarea mea în regim de urgenţă pentru a rezilia în justiţie contractul cu firma Romprest şi pentru a recupera sumele în cuantum de sute de milioane de lei care au fost nelegal plătite către această companie. Din păcate, amendamentul care prevedea mandatarea mea pentru recuperarea sumelor nelegal plătite către Romprest a fost respins de către consilierii locali, deşi interesele comunităţii Sectorului 1 cereau un altfel de vot. Vom pune, totuşi, capăt şantajului practicat de compania Romprest pe sănătatea locuitorilor Sectorului 1 şi vom stopa jaful asupra bugetului local generat de acest contract”, a declarat primarul Clotilde Armand.

Compania Romprest a întrerupt de mai multe ori, nejustificat, colectarea deşeurilor municipale

La data de 16.07.2021, autoritatea publică a notificat operatorul să colecteze deşeurile municipale, sub sancţiunea rezilierii, în ipoteza în care încălcarea obligaţiilor contractuale nu este remediată în termen de 72 de ore. Operatorul nu s-a conformat dispoziţiilor date de autoritatea contractantă, deşi aceasta a pus la dispoziţia operatorului un depozit în care să poată duce deşeurile colectate de pe raza Sectorului 1. Similar, la data de 15.06.2021, autoritatea contractantă a notificat operatorul să reia activitatea de colectare a deşeurilor municipale în termen de 24 de ore sub sancţunea rezilierii Contractului de Delegare. Operatorul nu s-a conformat dispoziţiei date de autoritatea contractantă.

Potrivit art. 11.3 din Contractul de Delegare, rezilierea poate fi dispusă de instanţa de judecată în situaţia în care una dintre părţi nu îşi execută obligaţiile legale. Contrar prevederilor Contractului de Delegare, operatorul a întrerupt, în mai multe rânduri, nejustificat, activitatea de colectare a deşeurilor municipale:

– 27 noiembrie – 25 decembrie 2020, operatorul serviciului de salubrizare a întrerupt în mai multe episoade activitatea de colectare a deşeurilor din surse necontrolate;

– 31 mai – 18 iunie, operatorul a înterupt activitatea de colectare a tuturor categoriilor de deşeuri;

– 27 iunie – prezent, operatorul a înterupt activitatea de colectare a deşeurilor municipale stradale.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati