Încep înscrierile pentru cetățeni la „Rabla local”! În Sectorul 6, pot fi casate 5.000 de mașini uzate

De luni, 31 iulie, proprietarii de mașini uzate se pot înscrie în programul „Rabla local”, pe site-ul AFM. Primăria Sectorului 6 a semnat cu AFM contract de finanțare pe suma maximă de 12 milioane de lei, pentru casarea a maximum 5.000 de mașini.

De luni, 31 iulie, bucureștenii din Sectorul 6 se pot înscrie în programul „Rabla local”, pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). În schimbul predării autovehiculului, primesc 3.000 de lei, fără nicio obligație.

Primăria Sectorului 6 a semnat cu AFM contract de finanțare pe suma maximă de 12 milioane de lei, pentru casarea a maximum 5.000 de mașini.  

Pe lângă banii proveniți de la Ministerul Mediului, care reprezintă 80%, autoritatea locală contribuie cu 20%. În cazul Primăriei Sectorului 6, vorbim despre 3 milioane de lei, anunță administația locală într-un comunicat de presă.

Dacă prima etapă a programului (începută în luna aprilie) a fost destinată înscrierii primăriilor, acum a venit rândul cetățenilor să depună cerere. O vor face pe site-ul AFM, începând de luni, 31 iulie. Mai întâi, trebuie să-și creeze un cont. Administrația Fondului pentru Mediu a publicat un anunț în care explică întreaga procedură.

Cum se înscriu persoanele fizice în programul Rabla local

  1. Intră pe site-ul AFM, la Programe de finanțare. Selectează Casarea autovehiculelor uzate. Aici, dau click pe caseta verde „Creare conturi depunere dosare”. Intră pe Conectare și creează contul.
  2. Conturile de utilizator trebuie create anterior înscrierii în aplicație. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. programul „Casa Verde fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail aferentă contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită. În cadrul unui cont, pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP.
  3. Persoana fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.
  4. Persoana fizică se va înscrie în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista AFM. Primăria Sectorului 6 se află în această listă la poziția 16, așadar, locuitorii Sectorului 6 pot depune solicitări.
  5. Sesiunea de înscriere propriu-zisă se deschide luni, 31 iulie, de la ora 10.00. Din acel moment, doritorii intră din nou pe Programe de finanțare – Casarea autovehiculelor uzate, dau click pe Depune dosare, se conectează, apoi intră pe Depune cerere.
  6. Selectează programul de finanțare pentru care doresc depunerea cererii, selectează apoi UAT-ul (adică Primăria Sectoului 6).
  7. Își completează datele de identificare și seria de șasiu a mașinii uzate. Dacă au mai multe mașini de casat, trebuie să le adauge pe toate în aceeași cerere, apăsând butonul „+”.
  8. După înscriere, AFM va transmite lista persoanelor fizice înscrise către primăriile participante în program. Abia din acel moment solicitanții se vor putea adresa Primăriei Sectorului 6.
  9. Solicitanții intră în aplicația portal.primarie6.ro, își creează cont (dacă nu au deja), își selectează mașina transmisă pe site-ul AFM și bifează niște declarații pe proprie răspundere. Primăria Sectorului 6 nu va cere acte suplimentare și va face în numele solicitanților toate verificările necesare, conform ghidului AFM;
  10. Ultimul pas este să meargă cu mașina la casat. Vor primi un cupon pe hârtie, în baza căruia vor semna cu Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale (DGITL) Sector 6 contractul de finanțare. Banii îi vor primi în cont de la DGITL. 

Cine poate beneficia de programul Rabla local 

Programul se adresează doar persoanelor fizice, care trebuie să respecte următoarele condiții:

  • Să aibă domiciliul sau reședința în Sectorul 6, unde se află în evidențele fiscale mașina pentru care solicită finanțare;
  • Să dețină un autovehicul uzat, cu o vechime mai mare sau egală cu 15 ani și cu o normă de poluare EURO 3 sau mai mică. Mașina să fie înmatriculată pe numele solicitantului de cel puțin 5 ani și să fie în evidențele fiscale ale primăriei;
  • Să nu aibă restanțe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuților către bugetul local și cel de stat;
  • Să nu aibă condamnări definitive pentru infracțiuni împotriva mediului;
  • Să nu folosească aceeași mașină pentru a obține alte finanțări din alte programe.

Fiecare beneficiar va primi în schimbul predării rablei 3.000 de lei, fără a fi obligat să folosească stimulentul la cumpărarea unei mașini noi. Singura condiție este că timp de 3 ani de la obținerea banilor nu va putea cumpăra o mașină cu o normă de poluare mai mică de Euro 5.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati