Premierul Nicolae Ciucă a transmis, duminică, cu prilejul Zilei Învăţătorului că vocaţia de a îndruma micuţii elevi la început de drum trebuie să fie dublată de adaptarea la evoluţia societăţii, schimbările tehnologice dar şi de cele legate de dinamica procesului educaţional.
”Ne gândim, astăzi, cu emoţie şi nostalgie, la învăţătorii noştri, care ne-au deschis calea către educaţie. Adevărate modele în comunitate, recunoaşterea valorii lor este esenţială într-o societate bazată pe cultivarea respectului faţă de dascăli. Prin pricepere, răbdare şi iscusinţă, au format generaţie după generaţie, au modelat caractere, învăţându-i pe copii nu doar să scrie, să citească, ci şi să-şi iubească familia şi ţara, să deosebească binele de rău, adevărul de minciună, să-şi ajute semenii la nevoie. Studentul care performează, azi, în universitate, profesionistul apreciat la locul de muncă, valorifică, în folosul său şi al societăţii, în mare măsură, meritul învăţătorului care i-a insuflat bucuria cunoaşterii”, a declarat Nicolae Ciucă.
Rolul dascălilor în aceste perioade de transformare sociale şi economice este esenţial pentru reuşita noastră, a afirmat premierul.
”Învăţământul trebuie să ţină pasul cu trasformările prin care trece societatea şi să-şi menţină deschiderea către noi perspective. Rolul dascălilor în aceste perioade de transformare sociale şi economice este esenţial pentru reuşita noastră. Vocaţia de a îndruma micuţii elevi la început de drum trebuie să fie dublată de adaptarea la evoluţia societăţii, schimbările tehnologice dar şi de cele legate de dinamica procesului educaţional”, se arată în comunicatul transmis.
Premierul a afirmat că criza sanitară a trasat noi coordonate fiecărei profesii.
”Pentru procesul de educaţie ele au fost cu atât mai relevante, având în vedere provocarea trecerii în mediul online. Gestionarea crizei umanitare, consecinţă a agresiunii militare ruse din Ucraina, înseamnă şi deschiderea şcolilor, liceelor şi universităţilor româneşti pentru copiii şi tinerii refugiaţi în România. Sunt lăudabile mobilizarea şi adaptarea rapidă a sistemului de învăţământ, precum şi generozitatea dascălilor români de a oferi sprijin şi cunoaştere copiilor şi tinerilor ucraineni. Ne-au arătat că solidaritatea poate îmbrăca forme atât de diferite şi că reprezintă speranţa că generaţiile viitoare de adulţi vor fi pregătite să dezvolte România. Este baza solidă pe care începem aplicarea proiectului de ţară „România educată”, proces deschis tuturor celor care vor să contribuie, cu responsabilitate”, a spus șeful Executivului.