PNL Bucureşti dă în judecată administrația condusă de Gabriela Firea pentru „calităţile slabe” ale deciziilor adoptate

PNL Bucureşti a deschis procedura de atacare a unor acte normative adoptate în ultima perioadă administraţia Municipiului Bucureşti și spune că Gabriela Firea alege să treacă prin Consiliul General hotărâri care nici nu respectă regulile transparenţei decizionale, nici nu sunt însoţite de informaţii elocvente privind oportunitatea şi modul de implementare folosind banii publici
PNL Bucureşti consideră că prin modul în care arată lucrurile la nivelul administraţiei Municipiului Bucureşti, se abuzează de putere, PSD comportându-se ca şi cum dispune de banii din taxele şi impozitele bucureştenilor după bunul plac. Un asemenea comportament nu este tolerat de PNL Bucureşti care are în conducere o nouă echipă, deschisă către dialog cu cetăţenii şi cheltuirea transparentă şi eficientă a resurselor publice.

PNL Bucureşti a iniţiat acţiuni litigioase împotriva administraţiei Gabriela Firea:

1. COMPANIILE MUNICIPALE

PNL Bucureşti a depus acţiune de anulare şi dizolvare a societăţilor ilegal înfiinţate. Mai mult, PNL Bucureşti a depus plângere prealabilă împotriva hotărârilor de confirmare de înfiinţare şi acţiune în contencios de suspendare a hotărârii de confirmare.

Acţiunea a fost depusă în 2018, pentru anularea şi dizolvarea societăţilor înfiinţate de Gabriela Firea – ca urmare a hotărârii de anulare a deciziei de înfiinţare. Pe această speţă, PNL Bucureşti este în proces, termenul fiind pe 18.09.2019.

În timpul procesului, Guvernul a decis adoptarea Codul administrativ prin OUG nr.57/2019, după ce reglementarea prin lege a respectivului cod a eşuat din cauza unor grave probleme de constituţionalitate, legea Codului Administrativ, fiind declarată neconstituţională în ansamblul său de către CCR conform Deciziei nr..681/2018.

PSD a ignorat decizia Curţii Constituţionale, dar mai ales rolul Parlamentului într-o democraţie şi a adoptat Codul Administrativ, un act de o complexitate deosebită cu implicaţii majore asupra administraţiei publice centrale şi locale prin Ordonanţă de urgenţă. Odată cu adoptarea noului cod, Viorica Dăncilă a ridicat mingea la fileu pentru Gabriela Firea, prin modificarea majorităţii cerută de lege pentru adoptarea hotărârilor ce vizează aspecte ce ţin de administrarea patrimoniului, de la majoritatea de la 2/3 la jumătate +1 din numărul de consilieri în funcţie. Având la îndemână aceasta procedură, Firea adoptă proiectele de hotărâri fără nicio piedică, iar în cazul celor 20 companii municipale a adoptat noi hotărâri de Consiliu General pentru confirmarea acestora, pentru a acoperi viciul de consimţământ de la momentul înfiinţării lor din 27.02.2018, ignorând o decizie judecătorească prin care actele de înfiinţare au fost anulate. Metoda aleasă de Firea este de regularizare prin confirmare, două proceduri absolut distincte.

În fapt, prin aceste hotărâri s-a încercat regularizarea a ceea ce a fost anulat printr-o hotărâre judecătorească, încă o încălcare flagrantă a legii şi a logicii. Pentru procedura de confirmare era nevoie de 2/3 pentru ca hotărârile să fie adoptate în condiţiile de validitate impuse de lege de la momentul adoptării HCGMB de la 27.02.2017 adică în baza Legii nr.215/2001, legea administraţiei locale, preluată doar parţial în Codul Administrativ, în vigoare.

Caracterul ilegal al acestor companii merge mai departe de viciul de procedură privind înfiinţarea lor. În toate companiile este asociat minoritar SC Service Ciclop SA. În componenţa administrativă a Ciclop este acţionar unic tot administraţia municipiului Bucureşti prin CGMB astfel că tot PMB-PSD controlează aceste firme prin Firea, deţinând toate drepturile de vot şi având posibilitatea de a numi şi revoca membrii organelor de administrare, după bunul plac. În ceea ce priveşte înfiinţarea acestor companii, s-a stabilit ca nu a existat o intenţie reală de asociere în vederea desfăşurării unor activităţi economice comune pentru că obiectul de activitate al Service Ciclop SA. este de prestarea de servicii de reparaţii autovehicule, angajaţii fiind majoritatea tinichigii auto şi mecanici care nu pot avea calificări necesare pentru desfăşurarea activităţilor celor 20 de companii. Necesitatea acestei acţiuni vine din faptul că cele 20 de companii municipale au un buget anual de peste 1 miliard de lei şi peste 6.000 de angajaţi, iar cheltuielile salariale depăşesc o treime din acest buget, iar în 2018 doar 6 dintre cele 20 de companii municipale au reuşit să înregistreze profit, restul fiind în pierdere.

Împotriva acestor hotărâri de confirmare, PNL a făcut plângere prealabilă pentru anularea hotărârilor şi, în paralel, o acţiune de suspendare a actelor administrative în contencios administrativ, dosar care nu are termen de judecată stabilit la acest moment.

2. REABILITAREA PEISAGISTICĂ A PARCULUI GRĂDINA CIŞMIGIU

PNL a făcut plângere prealabilă împotriva proiectului de reabilitare a Grădinii Cişmigiu.

Proiectul de Hotărâre a Consiliului General privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi acestui obiectiv de investiţii a fost adoptat cu încălcarea dispoziţiilor Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică (nu a fost publicat niciun anunţ referitor la acest proiect de act normativ) şi în lipsa unei motivări privind necesitatea şi oportunitatea adoptării acestui act normativ. Valoarea totală de 46.874.455,34 lei, echivalentul a aproximativ 10 milioane de euro nu a fost motivată, iar interesul public a fost grav prejudiciat.

Proiectul de reamenajare a parcului Grădina Cişmigiu, aşa cum reiese din apariţiile din presă, vizează creşterea numărului de terase şi chioşcuri de la 11 la 17, tăierea unui număr de aproximativ 60 de arbori, desfiinţarea celor 3 locuri de joacă şi amenajarea unuia mare în zona Pieţei Walter Mărăcineanu precum şi desfiinţarea spaţiului pentru câini, dar şi creşterea suprafeţei aleilor. În plus, proiectul propune pavarea peluzei de pe axul parcului Grădina Cişmigiu.

Gabriela Firea foloseşte consiliul ca o masă de manevră, în loc să pună în dezbatere proiectele majore de interes pentru locuitorii capitalei României, iar PNL Bucureşti, prin acţiunile întreprinse în instanţă, readuce aminte în mod ferm că administraţia locală este obligată să adopte acte într-un proces transparent, aşa cum prevede legea, astfel încât cetăţenii să fie informaţi şi consultaţi.

3. RIDICAREA MAŞINILOR

PNL Bucureşti a făcut plângere prealabilă împotriva hotărârii de ridicare, depozitare şi eliberare a autovehiculelor parcate neregulamentar.

Prevederile din HCGMB nr.371/2019 contravin în mod flagrant OUG nr. 195/2002 şi HG nr. 1361/2006 care stipulează următoarele: constatarea şi aplicarea contravenţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice poate fi dispusă numai de către poliţiştii rutieri, nu de poliţiştii locali. Încă din 2015, prin decizia nr. 9/2015 a ICCJ, în recursul în interesul legii s-a stabilit că nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale situaţia referitoare la regulamente privind procedura de ridicare, transport, depozitare şi restituire a vehiculelor staţionate sau oprite neregulamentar pe drumurile publice. Acest lucru nu se poate face pentru că autorităţile administraţiei publice locale nu au competenţa de reglementare în această speţă.

Cu toate că poliţiştii locali nu pot constata şi aplica sancţiuni conform ordonanţei privind circulaţia pe drumurile publice, în anexa 1 la HCGMB privitoare la dispoziţia de ridicare, se arată că se dispune de poliţiştii locali, atât sancţiunea principală, reprezentată de amendă contravenţională, cât şi măsura complementară de ridicare a autovehiculului. Dincolo de aceste aspecte, adoptarea unei asemenea măsuri brutale, fără nicio altă măsură care ar putea ajuta la fluidizarea traficului, demonstrează înţelegerea limitată de către actuala conducere a capitalei a unor noţiuni elementare de mobilitate urbană ce ţin de statutul unui oraş european. PNL Bucureşti a iniţiat aceasta această acţiune pentru că astfel de iniţiative trebuie să fie completate de măsuri complementare pentru a putea fi considerate benefice pentru Bucureşti.

„Statutul de partid de opoziţie ne obligă să ne erijăm în cenzori ai acestei administraţii care secătuieşte Bucureştiul de resurse, iar în ultima perioadă, numărul de proiecte adoptate netransparent prin masa de manevra a Consiliului Local a crescut semnificativ. Este obligaţia noastră, a principalei forţe de opoziţie din România, să venim în întâmpinarea aşteptărilor alegătorilor noştri şi să devenim scut de apărare împotriva asalturilor PSD la adresa legilor, bunurilor şi bunului simţ. Noua echipă a PNL Bucureşti va sancţiona fără întârziere orice derapaj al administraţiei Firea – PSD pentru că doar aşa putem lupta pentru o Românie normală.” , declară Violeta Alexandru, Preşedinte PNL Bucureşti.

În opinia PNL Bucureşti, o administraţie normală înseamnă gestionarea, în mod transparent şi documentat a resurselor publice, în interesul cetăţenilor. De-a lungul celor trei ani de mandat ai administraţiei Gabriela Firea PSD, interesul cetăţenilor a fost marginalizat, în favoarea intereselor de imagine.

Sfidând practic atât consilierii opoziţiei, cărora le pretinde vot în lipsa unor informaţii clare în susţinerea proiectelor de acte normative cât şi pe cetăţenii direct afectaţi de aceste hotărâri, PSD încalcă practic cele mai elementare principii ale democraţiei şi ale bunei guvernări, comportându-se ca şi cum bugetul public din Capitală se poate cheltui după bunul său plac. PNL Bucureşti îşi asumă un rol de opoziţie documentată cu privire la respectarea legii în adoptarea Hotărârilor, dar şi cu privire la eficienţa cheltuirii resurselor publice care ar trebui direcţionate cu adevărat şi eficient către nevoile comunităţii.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati