Primăria Capitalei: STB SA împlineşte 110 ani de existenţă

În acest an, STB SA împlineşte 110 ani de existenţă, şi, în acest sens, mai multesurprize sunt pregătite pentru a marcaaceastă aniversare, anunţă Primăria Capitalei.

Pornit din secolul XIX, de la câteva tramvaie cu cai, Serviciul de transport public deserveşte astăzi circa 2,5 milioanede locuitori din Regiunea BucureştiIlfov.Istoria Capitalei este legată şi de Societatea de Transport Bucureşti, care, în cei 110 ani, a evoluat şi s-a modernizat odată cu Bucureştiul şi locuitorii săi”, spune PMB într-un comunicat.

De-a lungul timpului, compania a avut mai multe denumiri, în funcţie de contextul istoric: Societatea comunală pentru construcţiunea şi exploatarea tramvaielor înBucureşti (noua concesiune se va numiSTB), Întreprinderea de Transport Bucureşti(ITB), Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) sau Societatea de Transport Bucureşti – STB SA.

PMB precizează că astăzi, reţeaua de transport public din Bucureşti are o lungimetotală de 1.651 km cale dublă şi esteoperată cu 1.391 autobuze, peste 180 troleibuze şi 280 de tramvaie. La iniţiativaPrimarului General Gabriela Firea, numărulautobuzelor s-a dublat în ultimii doi ani, faţă de 650, în anul 2017.

Dintre cele 1.391 autobuze aflate astăzi petraseu, peste 75% sunt dotate cu instalaţiide aer condiţionat.  Acest salt a fost posibilprin creşterea numărului autobuzelor dotatecu astfel de instalaţii din fabricaţie de la 500 la peste 1000 prin achiziţionarea de către Primăria Capitalei a 400 de autobuzenoi, cu normă de poluare Euro VI, precumşi prin derularea unui program de echiparecu instalaţii de climatizare a altor 150 de vehicule Mercedes.

fireaÎntr-un oraş viu, care creşte şi se transforma de la un an la altul, este firesc avem un transport în comun la cele maiînalte standarde. Pentru acest lucru, am alocat sume importante şi ne mândrim cu finalizarea livrării în acest an a celor 400 de autobuze noi Euro 6.  În acelaşi timp, Primăria Capitalei derulează mai multeproiecte finanţate atât de la bugetul local, cât şi din fonduri europene pentru achiziţiaa 100 tramvaie noi, 100 autobuze electriceşi staţii mobile de încărcare, 100 troleibuzecu autonomie şi 130 autobuze hibrid. STB SA a alocat resurse pentru achiziţionarea şimodernizarea a peste 50 de tramvaie, refacerea şi modernizarea refugiilor din administrarea companiei şi modernizarea a 10 staţii de spălare automată a vehiculelor. În plus, pentru facilitarea transportului, am decis crearea de căi proprii pentru câtevalinii importante din Bucureşti: linia de tramvai 21, linia circulară 1 /10 şi parţialliniile 32 şi 55/”, afirmă primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Una dintre facilităţile oferite călătorilor esteaplicaţia lansată recent spre testare „Info STB”, singura din Europa care le oferăcălătorilor posibilitatea de a afla în timp real unde se află cel mai apropiat vehicul de peruta dorită, cu localizare prin GPS.

Totodată, având în vedere utilizarea tot maifrecventă a tehnologiei de telefonie mobilă, STB SA oferă posibilitatea de plată a călătoriei prin SMS, iar în curând vor urmaşi alte facilităţi de plată, cum ar fi direct cu telefonul mobil sau cu cardul bancar.

Transportul public este parte integrantă a oraşului nostru. Practic, de 110 ani încoace, putem spune STB a fost inimaBucureştiului prin serviciul continuu pe care l-a asigurat locuitorilor săi. Obiectivulnostru este asigurarea unor condiţii din ceîn ce mai bune pentru călători, fie eibucureşteni sau turişti aflaţi în oraşulnostru. Acest efort nu se opreşte niciodată, căci avem obligaţia evoluăm continuu. Marcăm astfel cei 110 ani de STB printr-o campanie care îşi propune creascănumărul celor care utilizează transportulpublic şi prin care ne  dovedimataşamentul faţă de locuitori„, spune la rândul său Andrei Creci, directorul general al STB SĂ.

Campania STB 110 ani presupune şi o importantă componentă educaţională, inclusiv în ceea ce priveşte respectul faţă de ceilalţi călători şi menţinerea curăţeniei învehicule. În cadrul componentei civice a campaniei se încadrează promovarea înnew-media prin intermediul unor artişti cu influenţă în rândul publicului tânăr (What’s Up, Jo) şi ai unor vloggeri şi bloggeri celebri(Mikey Hash, Bromania etc).

STB SA mulţumeşte publicului pentruîncredere!”, conchide comunicatul PMB.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati