Proiect pentru realizarea unei hărţi digitale despre imobilele aflate în proprietatea Primăriei București

0
Foto: Facebook / Primaria Bucuresti

Consiliul General al Capitalei urmează să dezbată joi un proiect de hotărâre, iniţiat de consilierul municipal USR Nicorel Nicorescu, privind realizarea unei hărţi digitale cu informaţii despre imobilele aflate în proprietate publică a municipalităţii.

Astfel, într-o secţiune distinctă de pe site-ul PMB se vor publica, prin reprezentare în hartă GIS, următoarele informaţii cu privire la imobilele aflate în proprietatea publică a municipiului: conturul imobilelor, conform documentaţiei cadastrale, inclusiv amplasarea pe harta geopolitică a Bucureştiului; adresa imobilelor; administratorul actual, scrie Agerpres.

Direcţia IT va acorda acces în platforma GIS administratorilor imobilelor pentru adăugarea informaţiilor referitoare la starea la zi a acestora.

Totodată, administratorii imobilelor aflate în proprietatea publică a municipalităţii, inclusiv în subordinea sectoarelor, vor avea obligaţia ca în termen de 60 de zile de la primirea accesului să publice în platforma GIS următoarele informaţii publice: existenţa unui contract, termenul contractual, obiectul contractului, suma contractului şi titularul contractului.

Implementarea acestui proiect ar urma să înceapă în maxim 30 de zile după upgradarea platformei tehnice GIS prevăzută, bugetată şi programată pentru implementare în acest an de către Direcţia IT din cadrul Primăriei Generale.

Conform referatului de aprobare, Municipiul Bucureşti deţine în proprietate publică o multitudine de imobile, iar acestea se află în evidenţa Direcţiei Patrimoniu şi cetăţenii au dreptul de a fi informaţi în legătură cu acestea. Proiectul vizează transparentizarea informaţiilor despre aceste posesiuni ale municipalităţii şi informarea directă, fără solicitări prealabile, despre administratorii acestor bunuri şi sarcinile care grevează imobilele administrate de către o subordonată a PMB.

Proiectul urmăreşte să asigure transparenţa modului în care Primăria Generală şi primăriile de sector administrează sau valorifică aceste bunuri.

În raportul de specialitate sunt invocate prevederile legale conform cărora autorităţile publice locale trebuie să asigure informaţii cu privire la bunurile imobile ce aparţin autorităţilor locale. Pe site-ul PMB se regăseşte HCGMB 186/2008 privind însuşirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Bucureşti în format Excel.

‘Prezentul proiect de hotărâre transformă însă informaţiile din format tabelar în format grafic de tip hartă (GIS), pentru a asigura un acces mai facil al cetăţenilor la aceste informaţii. Direcţia Patrimoniu, pe baza suportului creat de Direcţia Informatică, va încărca informaţiile deţinute’, se explică în raport.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Exit mobile version