Românii vor plăti o taxă de 50 bani pentru fiecare ambalaj cumpărat. Cum se vor recupera banii

0
Unsplash

Începând de anul viitor, românii vor plăti în plus pentru fiecare ambalaj de plastic, sticlă sau aluminiu cumpărat, câte 50 de bani, potrivit unui proiect al Ministerului Mediului. Suma este doar o garanție pe care o vom primi înapoi dacă returnăm în magazine sticlele sau dozele cumpărate.

Inițiativa Ministerului vine din dorința de a crește gradul de colecatre și reciclare a deșeurilor din România.

Potrivit proiectului, romanii vor plati cu 50 de bani în plus pentru fiecare sticlă sau doză cumpărată. Astfel că pentru 4 sticle de plastic, de exemplu, se vor plăti în plus 2 lei. Banii vor fi recuperați atunci când sunt aduse recipientele înapoi în magazine, scrie Digi24.

Care sunt ambalajele pentru care se va aplica taxa

Acestă garanție se aplică pentru fiecare ambalaj din plastic, aluminiu sau sticlă cu capacitatea de până la trei litri, cu excepția ambalajelor lactatelor. Recipientele pot fi aduse pentru reciclare la orice magazin, urmând ca suma dată pentru garanție să fie înapoiată clientului, fie sub formă de bani, fie sub formă de voucher sau puncte valorice la acel magazin.

„Timpul e scurt, avem presiune uriașă că trebuie să lansăm în 2022 – 1 aprilie e targetul. Vor fi mii de puncte de colectare, trebuie pregătite, autorizate. Să vedem dacă pot fi realizate. Unele reprezintă pericol de incendiu”, a explicat Ministrul Mediului.

O să fie un element de motivare, mai spune Barna. „50 de bani înseamnă foarte mult pentru un ambalaj și sunt convins că se va schimba mult mentalitatea consumatorului față de un asemenea sistem. E absolut normal pentru că vom curăța orașul de gunoi, se adună în mod civilizat, se refolosește. E foarte logic și păcat că nu s-a făcut până acum, dar e binevenit”, a mai spus acesta.

Sunt și români care nu văd cu ochi buni implementarea acestui proiect.

Există, însă, multe provocări în realizarea sistemului de garanție și returnare, spun reprezentanții Marilor Rețele Comerciale.

„Există mai multe provocări, aș face referire la situația spațiilor pe care le presupune punerea în aplicare. Spații unde e suprafață mică, limitată – probleme pentru reautorizare atât în ceea ce privește siguranța la incendii sau autorizarea sanitară, mai ales în pandemie. În plus, presupune un efort operațional și logistic foarte mare de reautorizare, dar și costuri concrete pentru comercianți. Procesul la prima vedere nu pare complicat, e vorba de amploarea lui”, susține George Bădescu, director executiv AMRCR.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Exit mobile version