Taximetriștii ies în stradă în București, nemulțumiți de reglementarea legii ridesharing-ului

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) protestează, marți, în Piața Constituției împotriva proiectului de lege pentru așa-zisul „ridesharing”. Potrivit transportatorilor, proiectul ar reprezenta o formă mascată de a face concurență neloială taximetristilor, cu nerespectarea mai multor legi în vigoare.

Potrivit COTAR, la protestul care se va desfășura în intervalul orar 09:00-15:00 în Piață Constituției sunt așteptate în jur de 800 de mașini, scrie Ziare.com.

„Proiectul de lege pentru care au făcut lobby companiile care pretind că fac „ridesharing” sau că „revoluționează” transportul de persoane, prin încălcarea legilor va genera discriminări grave și nelegale, deși mai mulți miniștri au promis că nu vor lasă să se întâmple acest lucru. Practic, aceeași activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi – se dorește a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu mașini galbene, inscripționate, care-i obligă pe taximetriști să respecte foarte multe reguli și să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeași activitate, dar fără niciun fel de restricție, nici măcar din punct de vedere al fiscalizarii. Cam așa s-ar traduce legea pentru „ridesharing” – adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel”, apreciază Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România.

Care sunt cerințele taximetriștilor?

COTAR solicită autorităților să respecte legea și în privința traficului de influență, apreciind că se face lobby, fără niciun fel de problema pentru cei care deja declara oficial – având funcții publice importante – că intervin în influențarea Legiuitorului, în favoarea firmelor beneficiare de schimbarea legislației.

Ce prevede legea ridesharing-ului?

Noul proiect de OUG pentru Uber, Clever go și Taxify (Bolt) nu mai prevede că mașinile să nu fie mai vechi de cinci ani, vechimea fiind crescută la 15 ani. De asemenea, se va accepta achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verificată metrologic – ceea ce nu va fi valabil pentru taxiuri. In plus, se precizeaza ca se va admite tariful dinamic, ceea ce înseamnă că la orele de maximă aglomerație ar putea depăși 30 lei/km, așa cum au declarat chiar reprezentanții Uber.

În continuare, spun reprezentanții COTAR, profitul direct al companiilor care pretind că fac „ridesharing” va fi de 25% în conturi din afară țării, iar TVA-ul plătit pentru sumele încasate va fi de numai 9%, cu toate că transportul se exercită pe teritoriul României.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati