Consiliul Local al Sectorului 4 a fost împuternicit să se asocieze cu Consiliul Judeţean Giurgiu în vederea finanţării şi realizării în comun a proiectului ce vizează edificarea şi operaţionalizarea unui aeroport internaţional în judeţul Giurgiu.
O hotărâre în acest sens a fost aprobată miercuri de către Consiliul General al Capitalei, cu 28 de voturi „pentru”.
Totodată, a fost adoptat, cu 26 de voturi „pentru” şi două abţineri, proiectul conform căruia Consiliul Local al Sectorului 4 este împuternicit să se asocieze cu Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti în vederea asigurării resurselor necesare relocării Secţiei 26 Poliţie.
Şedinţa extraordinară a CGMB a fost convocată de grupul PSD.
Conform referatului de aprobare care însoţeşte primul proiect, de-a lungul timpului s-a constatat o accentuare a aglomerării rutiere în zona de sud a Capitalei, pe arterele ce unesc judeţul Giurgiu de Sectorul 4. Motivele care au dus la această situaţie sunt lipsa extinderii reţelei de metrou, dar şi traficul rutier ce tranzitează Capitala spre nord, pol urban ce are în vecinătate două aeroporturi (Otopeni şi Băneasa). Potrivit aceleiaşi surse, operaţionalizarea aeroportului din judeţul Giurgiu va duce la diminuarea aglomerării şi creşterea calităţii aerului, prin eliminarea din traficul zilnic a unui număr considerabil de maşini.
„Beneficiile implementării acestor proiecte vor fi resimţite în mai multe unităţi administrativ-teritoriale şi vin să dezvolte zona de sud a Bucureştiului, prin proiecte de infrastructură mare, ce vor genera vizibilitate sporită pe plan economic şi social, prin crearea unor facilităţi şi investiţii menite să ofere un echilibru între polul urban din nord, deja constituit ca urmare a accesării celor două aeroporturi internaţionale, şi viitorul pol urban din sud, ce se doreşte a fi accesat de către toţi beneficiarii ca urmare a edificării şi operaţionalizării unui nou aeroport internaţional”, se arată în document.
Se menţionează că pentru a demara investiţia este necesar un protocol de asociere între autorităţile locale din Giurgiu şi cele din Sectorul 4. Se preconizează că proiectul va fi realizat prin fonduri externe nerambursabile sau din alte surse legal constituite, inclusiv prin înfiinţarea unei societăţi care să realizeze activităţile necesare operaţionalizării acestui obiectiv.
Pe 26 septembrie, Consiliul Local Sector 4 a aprobat asocierea sa cu CJ Giurgiu pentru finanţarea şi realizarea în comun a proiectului aeroportului din sudul Capitalei. Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4, aeroportul va fi unul internaţional, mai mare decât cel de la Braşov, întrucât ar urma să deservească un număr mai mare de judeţe, cu o populaţie mai numeroasă. De asemenea, va fi proiectat cu terminale pentru pasageri şi pentru transportul de marfă, în condiţiile în care Aeroportul Otopeni este „suprasolicitat”.
„Împreună cu autorităţile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să îl facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni. (…) Aceasta va fi o investiţie publică a statului român şi va rămâne în proprietatea statului român”, a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă.