Janssen România lansează campania „Să Învingem Depresia”. Cum să luptăm cu depresia prin metoda Kintsugi

Campania Să Învingem Depresia, lansată astăzi de Janssen România alături de Coaliţia Organizaţiilor Persoanelor cu Afecţiuni Cronice (COPAC), îşi propune să crească nivelul de informare şi înţelegere despre provocările şi stigma prin care trec cei care suferă de tulburări de sănătate mintală.

”Ne dorim să deschidem o conversaţie în spațiul public despre provocările prin care trec
cei care suferă de afecţiuni precum depresie și tulburare depresivă majoră. Campania Învingem Depresia este doar un exemplu despre cum noi, la Janssen, putem să ne
îndeplinim misiunea de a reduce povara bolilor mintale. Sperăm ca această campanie să
educe, să informeze și să inspire oamenii să își spună povestea lor.” spune Sévan
Kaloustian, Managing Director Janssen România.

Impactul economic al depresiei

Depresia este principala cauză de dizabilitate la nivel mondial³, iar costurile generate de
această afecțiune s-au ridicat la 136,3 miliarde euro în Spațiul Economic European în 2007,adică echivalentul a aproximativ 265 euro pentru fiecare locuitor din prezent.

Mai mult, 1 din 10 persoane a lipsit de la serviciu din cauza depresiei, pierzând în medie 36 de zile lucrătoare pe episod depresiv, arată sursa citată.

Ce este depresia?

Depresia este mai mult decât un sentiment de tristețe sau melancolie, este o tulburare
frecventă și gravă de dispoziție. Există mai multe tipuri de depresie, iar tulburarea
depresivă majoră este unul dintre cele mai severe.

Tulburarea depresivă majoră este un tip de depresie asociată cu cinci sau mai multe simptome prezente timp de cel puțin două săptămâni. Cel puțin unul dintre simptome este fie dispoziția depresivă, fie pierderea interesului sau a plăcerii în activitățile zilnice.

Simptomele sunt definite ca având o durată de cel puțin două săptămâni, dar de obicei
durează o perioadă mult mai lungă – luni sau chiar ani.

  • 300 de milioane de oameni din întreaga lume suferă de depresie – echivalentul a
    două treimi din populația Uniunii Europene.
  • În Europa sunt peste 40 de milioane de oameni diagnosticați cu depresie, adică de
    două ori populația României.
  • În cadrul populației generale, depresia se întâlnește mai frecvent la femei decât la bărbați.

În medie, 1 din 4 persoane este afectată pe parcursul vieții de tulburări de sănătate mintală

„Poate fi greu de înțeles impactul devastator al depresiei asupra vieții oamenilor.”, spune
Radu Gănescu, președintele COPAC. „Ne-am angajat să îmbunătățim credibilitatea și
calitatea informațiilor despre problemele de sănătate mintală, iar „Să învingem depresia”
susține direct acest obiectiv.”

Cum să luptăm cu depresia prin metoda Kintsugi

Campania Să învingem depresia prezintă în România cinci obiecte de artă create prin
metoda Kintsugi, inspirate de poveștile a cinci oameni care au suferit de depresie. Cinci
oameni care ne inspiră, cinci opere de artă, cinci povești reale.

Kintsugi este arta japoneză antică de reparare a obiectelor ceramice sparte prin lipirea lor
cu un lac cu pulbere de aur. Evidențierea crăpăturilor și imperfecțiunilor conferă nu doar
unicitate unei piese, ci demonstrează și că obiectul a avut o viață proprie și o poveste de
spus.

Pentru a da viață fiecărei povești, artistul vizual Lidia Alina Nicolae a discutat cu cele cinci
persoane și a gândit câte un obiect pentru fiecare.

„Știu că depresia nu este ceva din care poți pur și simplu să te desprinzi, ci este o
călătorie lungă”, spune Lidia Alina Nicolae. „Filosofia din spatele kintsugi este că nu ar trebui să ascundem experiențele noastre negative. Din încercările grele ar trebui să ieșim mai puternici, mai valoroși, să ne reconstruim bucată cu bucată.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati